Search This Blog

Saturday, May 29, 2021

Bang Bang

 1978

I was five and she was six
We rode on horses made of sticks
I wore black and she wore white
I would always win the fight 

Bang bang, she shot me down
Bang bang, and I hit the ground
Bang bang, that awful sound
Bang bang, my baby shot me down

-"Άντε, πέσε να κοιμηθείς" μου είπε η μητέρα μου.

Ήμουν πολύ χαρούμενος και γεμάτος υπερένταση και παρόλο που νύσταζα δεν μπορούσα να κοιμηθώ. Λίγο πριν η μητέρα μου μού είχε πει τις μαγικές λέξεις "Αύριο έρχεται η Χ."

Ακόμα το θυμάμαι. Τη Χ. την γνώριζα από τότε που ήμουν τριών χρονών αλλά η πρώτη μου πραγματική ανάμνηση από εκείνη ήταν εκείνο το ζεστό καλοκαιριάτικο βράδυ στο παλιό σπίτι, όταν η μητέρα μου μου είπε ότι αύριο θα ερχόταν στην Εκάλη η Χ.

Τότε υπήρχαν όλα κι όλα τρία τέσσερα σπίτια στην περιοχή, όλα παμπάλαια, το παλιό σπίτι το είχαν αγοράσει οι γονείς μου για εξοχικό στα τέλη της δεκαετίας του '60. Σπίτι και οικόπεδο όλα μαζί έκαναν όσο ένα αυτοκίνητο τότε.

Η φύση εδώ ήταν ακόμα παρθένα, οργιαστικό δάσος, λαγοί, αλεπούδες, σκατζόχοιροι και όλοι και όλοι τρεις-τέσσερις γείτονες. Ο παπούς και η γιαγιά της Χ. είχαν ένα από αυτά τα σπίτια και κάθε καλοκαίρι οι γονείς της την έφερναν εδώ. Πέραν της αδερφής μου και της ξαδέρφης μου, που από τότε που είχε πεθάνει ο πατέρας της, αδερφός του πατέρα μου, περνούσε όλες τις διακοπές της μαζί μας, δεν υπήρχαν άλλα παιδιά. Με την αδερφή μου 6 χρόνια και την ξαδέρφη μου 4 χρόνια μεγαλύτερες ήμουν μόνος μέχρι οι γονείς της Χ. να τη φέρουν στους παπούδες της.

Έκλεισα τα μάτια προσπαθώντας να κοιμηθώ. Άντε, πότε θα έρθει ο ύπνος να με πάρει, πότε θα έρθει το πρωί; Παρά την υπερέντασή μου ο ύπνος με νίκησε. Το πρωί που ξύπνησα βγήκα έξω στη βεράντα και περίμενα. Η αδερφή μου και η ξαδέρφη μου είχαν ξυπνήσει νωρίτερα και ήταν στις κούνιες.

-"Χ!!!!!" φώναξα όταν την είδα να έρχεται προς εμάς και έτρεξα να τη συναντήσω. Ήταν ένα χρόνο μεγαλύτερη από εμένα, ψηλή και λιγνή και αν και πια δε θυμάμαι παρά αχνές λεπτομέρειες ήταν το πιο όμορφο κορίτσι του κόσμου.
-"Γ!!!!!" φώναξε και ήρθε τρέχοντας προς το μέρος μου

Σχεδόν τρακάραμε ο ένας πάνω στον άλλο, χάσαμε την ισορροπία μας και πέσαμε και οι δύο βάζοντας τα γέλια.

-"Μην κάνετε σαν μωρά" άκουσα από μακρυά την αδερφή μου να λέει αλλά δεν της έδωσα σημασία. Σχεδόν τρέχοντας ξαμολυθήκαμε στο δάσος, προς το δέντρο στο οποίο σκαρφαλώναμε.

...

-"Γ! Χ!" άκουσα τον μπάρμπα-Γ., τον λατρεμένο μου παπού, να μας φωνάζει. "Ελάτε να πιείτε την πορτοκαλάδα σας"
-"Ο τελευταίος είναι κουρέλας" φώναξε η Χ. τρέχοντας προς τον παπού μου. Έτρεξα και εγώ να την προλάβω αλλά η Χ. ήταν σαν ελάφι.
-"Κουρέλα! Κουρέλα!" είπε γελώντας και προσπαθώντας να πιει την πορτοκαλάδα.
-"Εσύ είσαι κουρέλα" της είπα και άρχισα να τραγουδάω "Ολυμπιακέ, μεγάλε και τρανέ, αντί για το πρωτάθλημα, πήρες κουραμπιέ"

"Γ. πιες την πορτοκαλάδα σου" μου είπε ο παπούς μου. Ήπια στα γρήγορα την πορτοκαλάδα, άρπαξα την Χ. από το χέρι και πήγαμε τρέχοντας στις κούνιες.

...

Είμαστε καθισμένοι στο χώμα, εγώ παίζω με ένα φορτηγάκι και η Χ. με ένα γερανό. Δεν είχα δει ποτέ την Χ. να παίζει με κούκλες ή κουζινικά που ήταν οι αγαπημένες ασχολίες της αδερφής μου και της ξαδέρφης μου.

-"Χ, έλα σπίτι να φάμε" άκουσα τη γιαγιά της να τη φωνάζει από μακρυά.

Άφησε το γερανό και σηκώθηκε. Ξεκίνησε προς το σπίτι της και ξαφνικά σταμάτησε. Γύρισε και με κοίταξε που την κοίταζα παραπονεμένος, ακόμα καθισμένος στο χώμα.

-"Σ' αγαπάω" μου είπε.

...

Η αδερφή μου ήταν 11 χρονών και είχε αρχίσει να μεγαλώνει οπότε δεν συμμετείχε. Η ξαδέρφη μου όμως ήταν ακόμα 9 χρονών και ήταν και δική της ιδέα.

-"Αφού σε αγαπάει και την αγαπάς να παντρευτείτε".

Η Λ. έκανε τον παπά.

-"Γ, αγαπάς τη Χ;"
-"Πολύ πολύ!"
-"Χ, αγαπάς το Γ;"
-"Από εδώ ως το φεγγάρι."
-"Ωραία" είπε η Λ. και έκανε ένα καθόλου παπαδίστικο "αμπρακατάμπρα".
-"Σας πάντρεψα"
-"Και τώρα;" ρώτησα.
-"Και τώρα δώσε ένα φιλί στη γυναίκα σου"

Φίλησα τη Χ. στο μάγουλο και με φίλησε και εκείνη.

Ένιωθα την καρδιά μου να χοροπηδάει. Πέρα από την αδερφή μου και τις ξαδέρφες μου ήταν το πρώτο φιλί που είχα δώσει και είχα πάρει από κορίτσι.


1985

Seasons came and changed the time
When I grew up, I called her mine
She would always laugh and say
Remember when we used to play?

Bang bang, and she shot me down
Bang bang, and I hit the ground
Bang bang, that awful sound
Bang bang, my baby shot me down

Είμαι πλέον 12 χρονών. Στην Εκάλη υπάρχουν και άλλα παιδιά πλέον, ένα από αυτά είναι ο συνονόματός μου ο οποίος ήταν ο ένας -ο άλλος ήταν στο Περιστέρι- από τους δύο κολλητούς μου. Τη Χ. είχα να τη δω πάνω από 5 χρόνια, στους παπούδες της ερχόντουσαν τα δύο ξαδέρφια της, ο Λ. και ο Χ. αλλά με αυτούς δεν είχα πολλές επαφές καθότι ήταν αρκετά χρόνια μικρότεροί μου.

Εκείνο το καλοκαίρι ωστόσο ήταν διαφορετικό. Είχε έρθει και η Χ. Είχα τρομάξει να τη γνωρίσω, είχε αρχίσει να μπαίνει στην εφηβεία, είχε ψηλώσει και είχε πετάξει και στήθος. Τα μαλλιά της δεν ήταν πλέον σχεδόν αγορίστικα κοντά αλλά δεν ήταν μακριά. Μικρή ήταν ξανθή, τα μαλλιά της πλέον είχαν σκουρίνει και από το ξανθό είχαν μείνει κάποιες ανταύγειες στα ανοιχτά καστανά μαλλιά της.

Δεν το κρύβω, ένιωσα μεγάλη αμηχανία στην αρχή αλλά γρήγορα μου πέρασε. Η Χ. αν και πλέον είχε περισσότερο έντονα τα γυναικεία, παρά τα παιδικά, χαρακτηριστικά ήταν ακόμα το αγοροκόριτσο των πρώτων παιδικών μου χρόνων. Μαζί με τον Γ. οι τρεις μας γίναμε αχώριστοι.

...

Ο Γ. είχε επισκέψεις εκείνο το απόγευμα οπότε ήμουν μόνος μου με τη Χ. όταν πήγαμε προς το μεγάλο δέντρο που σκαρφαλώναμε οι τρεις μας και καθόμασταν με τις ώρες και χαζολογούσαμε. Είχε βρέξει και το χώμα ακόμα και μέσα στο δάσος ήταν βρεγμένο. Η Χ. προχωρούσε μπροστά και εγώ ακολουθούσα ώσπου κάπου σκονταψε και έχασε την ισορροπία της. Ενστικτωδώς άπλωσα τα χέρια και την άρπαξα πριν γκρεμοτσακιστεί...

...από τα στήθη.

Ταράχτηκα τόσο πολύ με την πρωτόγνωρη αίσθηση που τα έχασα και την άφησα.

Τουλάχιστον δεν έσκασε με φόρα στο χώμα.

-"Είσαι βλαμένος ρε;" με ρώτησε
-"Συγνώμη ψέλλισα. Δεν... κατά λάθος..."
-"Τι συγνωμη ρε βλάκα; Σκατά έγινα! Γιατί με άφησες να πέσω ενώ με κράταγες;"
-"Σε έπιασα από... από... λάθος σημείο και... Συγνώμη ρε Χ. δεν το ήθελα."
-"Πώς κάνεις έτσι παιδάκι μου;" με ρώτησε σα να μην τρέχει τίποτα.

Εξακολουθούσα να την κοιτάζω σαν ηλίθιος.

-"Για όνομα του Θεού" είπε και σηκώθηκε, μου πήρε και τα δύο χέρια και μου τα ακούμπησε στα στήθη της. Είχαν το μέγεθος μήλου. "Βυζιά είναι, δε δαγκώνουν!"

Έβαλε τα γέλια ενώ εγώ έχασκα ακόμα...

...

Το καλοκαίρι πέρασε σαν αστραπή.

-"Φεύγω" αύριο μας είπε. "Ήρθα να σας χαιρετήσω"

-"Θα έρθετε τα Χριστούγεννα;" τη ρώτησα;
-"Όχι δε νομίζω. Από τότε που πήγαμε στον Καναδά ερχόμαστε μόνο καλοκαίρια Ελλάδα."
-"Γ..." ακούσαμε τον Α, τον αδερφό του να φωνάζει απ' έξω. "Σε θέλει ο μπαμπάς"
-"Φεύγω, είπε ο Γ. Αγκάλιασε τη Χ. και φιλήθηκαν στο μάγουλο και έφυγε τρέχοντας.
-"Θα μου λείψεις" της είπα.
-"Κι εμένα" μου είπε.

Κοιταχτήκαμε για μερικές στιγμές ακόμα. Την αγκάλιασα και έκανα να τη φιλήσω στο μάγουλο για να αποχαιρετιστούμε. Μου κράτησε το κεφάλι ακίνητο και με φίλησε στα χείλη.

Ήταν το πρώτο μου φιλί στο στόμα.

-"Αντίο" είπε και γύρισε και έφυγε
-"Αντίο" απάντησα και έμεινα να την κοιτάζω να απομακρύνεται...

1991

-"Έφερες τις κασσέτες;" με ρώτησε ο Κ.
-"Ναι ρε μαλάκα, παιδιά είμαστε;"
-"Άντε μαλάκες, κουνηθείτε" είπε ο Γ. σε εμένα, τον αδερφό του και τον Κ. "Πάμε να καθαρίσουμε"

Ο Κ. έκανε πάρτι εκείνο το βράδυ, εγώ είχα φέρει τις τρεις κασέτες με μπαλάντες, σήμα κατατεθέν των εφηβικών μας πάρτι.

...

Καθόμουν ακουμπισμένος στον τοίχο και έβλεπα τον κόσμο να χορεύει. Χτύπησε το κουδούνι και πήγα εγώ να ανοίξω. Στην πόρτα ήταν ο Λ. με μια πολύ όμορφη, ψηλή κοπέλα με κόκκινο μαλλί. Την κοίταξα κεραυνοβολημένος, δεν μπορεί να ήταν άλλη, δε γινόταν να ήταν άλλη.

-"Γ!!!!!" φώναξε ουρλιάζοντας από ενθουσιασμό αρπάζοντάς με στην αγκαλιά της. Την άρπαξα κι εγώ στη δική μου και δεν την άφηνα, πρέπει να ήμασταν πάνω από 5 λεπτά αγκαλιά σφιχτά στην πόρτα χαϊδεύοντας ο ένας την πλάτη του άλλου. Ο Λ. βαρέθηκε να μας περιμένει και πήγε μέσα.

Μετά τον ερχομό της Χ. δεν υπήρχε κανένας άλλος για μένα στον πάρτι. Παρά το γεγονός ότι τη σύστησα στον κόσμο που δεν ήξερε, δεν ξεκόλησαμε στιγμή ο ένας από το πλευρό του άλλου.

-"Τι κάνεις ρε Χ; Χρόνια και ζαμάνια."

Είχε έρθει στο ενδιάμεσο κάμποσες φορές Ελλάδα αλλά δεν ήταν για πολλές μέρες και δεν είχαν τύχει οι επισκέψεις της να συμπέσουν με εμάς να είμαστε Εκάλη, τότε μέναμε ακόμα Περιστέρη και Εκάλη πηγαίναμε μόνο Χριστούγεννα/Πάσχα και καλοκαίρι και αραιά και που κάποια Σ/Κ. Το 1991 ήταν 19 χρονών και μόλις είχε τελειώσει το δεύτερο έτος σπουδών μηχανολογίας στο Berkeley. Εγώ το 1991 ήταν η πρώτη φορά που είχα δώσει πανελλήνιες πριν από ένα μήνα και το μόνο που ήξερα ήταν ότι έχω γράψει καλά στα Μαθηματικά, φυσική και χημεία είχα πάει για τουρισμό οπότε αναλόγως του πως θα τα είχα πάει στην έκθεση είτε θα είχα περάσει στην 17η επιλογή μου είτε πουθενά.

Το πάρτι φάνηκε σαν να διήρκησε δευτερόλεπτα. Κατά τις 01:00 ήρθε ο Λ. να την πάρει να φύγουν.

-"Χ. αν θες να κάτσεις κι άλλο μπορώ να σε γυρίσω εγώ με το αυτοκίνητο"
-"Αμέ, γιατί όχι!"
-"Λ. Αλέ" του είπε.
-"Μα... τι θα πω... ήρθαμε μαζί."
-"Λ. είμαι ενήλικη κι εσύ όχι. Ακόμα εδώ είσαι;"

Φύσησε, ξεφύσησε και παίρνοντάς το απόφαση έκανε μεταβολή και έφυγε.

Εκείνη τη στιγμή τα φώτα χαμήλωσαν και ο Κ. έβαλε την πρώτη μου κασέτα. Οι πρώτες νότες του "Hotel California" άρχισαν να ακούγονται.

-"Χορεύουμε;" τη ρώτησα;

Δεν απάντησε, με άρπαξε από το χέρι, με έσουρε μέσα και με αγκάλιασε.

Η κασέτα ήταν 90λεπτη, δεν ξεκολλήσαμε ούτε στιγμή ο ένας από τον άλλον, χορεύαμε άλλοτε αμίλητοι, άλλοτε τραγουδώντας τους στίχους και άλλοτε μιλώντας για τις ζωές μας μέχρι τότε.

Ήταν πιο ψηλή από εμένα, είχε εντυπωσιακό μπούστο, το μήλο πρέπει να είχε εξελιχθεί σε πεπόνι και βάλε και τα μαλλιά της και το απαλό της δέρμα μύριζαν υπέροχα.

-"Δε θέλω να πάω σπίτι. Θα με πας βόλτα με το αυτοκίνητο;"
-"Και το ρωτάς;" της είπα. Πήγα στο Γ. και του είπα ότι φεύγω με τη Χ., εκείνος χαμογέλασε και μου ευχήθηκε καλό βόλι.

Μπήκαμε στο σαραβαλάκι το Όπελ και τη ρώτησα που θέλει να πάμε.

-"Πάμε θάλασσα"

Πήραμε το δρόμο από το Διόνυσο και φτάσαμε Νέα Μάκρη. Από εκεί έστριψα αριστερά και πήγαμε στο μαραθώνα. Σταματήσαμε σε μια ερημική παραλία και πήγαμε και καθίσαμε στην άμμο. Είχε σχεδόν γεμάτο φεγγάρι.

Άναψα τσιγάρο. Μου ζήτησε κι εκείνη ένα. Το άναψε και τράβηξε ηδονικά μια ρουφηξιά.

Στα 18 μου είχα σεξουαλικές εμπειρίες μόνο με αγόρια. Με κορίτσια μέχρι τότε το πιο extreme που είχα κάνει ήταν χούφτωμα και αυτό πάνω από τα ρούχα. Η Χ. ήταν η πρώτη μου.

Εκεί... στην ερημική παραλία... Με το φορητό κασετοφωνάκι, υπό τους ήχους του μελαγχολικού solo του "Light my fire" μπήκα για πρώτη φορά σε γυναίκα. Εκείνη ήταν η πρώτη μου αλλά εγώ σίγουρα δεν ήμουν ο πρώτος της. Ο τρόπος που με πήρε στο στόμα της, η ευκολία με την οποία μπήκα μέσα της...

Δε με ένοιαζε τίποτα. Η Χ., η πρώτη από τις τρεις Χ. της ζωής μου, ο πρώτος μου παιδικός έρωτας, το πρώτο μου φιλί στο μάγουλο, το πρώτο μου φιλί στο στόμα, το πρώτο μου στήθος στο στόμα, η πρώτη γυναίκα που με πήρε στο στόμα της, η πρώτη γυναίκα στην οποία μπήκα μέσα.

Εκείνη τη στιγμή ήταν δικιά μου και τίποτα στον κόσμο δεν είχε σημασία.

Γυρίσαμε, την πήγα στο σπίτι της και η καρδιά μου χτυπούσε... Χτυπούσε... χοροπηδούσε... και η καρδιά μου είχε πάψει να χοροπηδάει από τη νύχτα που έχασα τον παππού μου, εκεί στα 5 και κάτι.

Την επόμενη μέρα έφυγε χωρίς καν να με χαιρετήσει. Έγινε δικιά μου και έγινα δικός της για μια νύχτα και φεύγοντας η νύχτα την πήρε μαζί της, σαν κάποιο όμορφο όνειρο που διαλύθηκε και έγινε αφρός και χάθηκε στο φως του πρώτου χάραματος.

Now she's gone, I don't know why
And I didn't even say goodbye
Oh sometimes I sit and cry
Didn't even have the time to lie

Bang bang, she shot me down
Bang bang, oh, I hit the ground
Bang bang, that awful sound
Bang bang, my baby shot me down

Oh she shot me down
Bang bang
And I hit the ground
Bang bang
Bang bang

No comments: